1. YAZIM DİLİ
Derginin yazım dili Türkçe ve İngilizce’dir. Yazım dili Türkçe olan yayınlar en az 1500 kelime genişletilmiş özet ile birlikte kabul edilmektedir. İstenildiği takdirde hem İngilizce hem de Türkçe (iki dilde aynı anda yayın) dil birlikte kullanılarak yayın yapılabilir. Yazım dili İngilizce olan yayınlarda ise Türkçe genişletilmiş özet şartı aranmamaktadır.
Yazılarda Türk Dil Kurumunun “Yazım Kılavuzu”nda belirtilen güncel yazım kurallarına uyulması zorunludur. 2. DERGİYE GÖNDERİLECEK BİLİMSEL YAZILARIN SAYFA DÜZENİ
Makalelerin, dergimizin makale şablonunu kullanarak aşağıda belirtilen düzene göre sunulmasına özen gösterilmelidir: 2.1. Sayfa Yapısı
Sayfa düzeni, A4 boyutunda; kenar boşluğu “Orta” olacak şekilde - yani üsten ve alttan 2,54 cm; soldan ve sağdan 1,91 cm boşluk bırakılarak hazırlanmalıdır. Satır aralığı değeri tüm metinde 1; yani tek olmalıdır.
2.2. Başlık
Başlık konuyu en iyi şekilde özetlemeli ve 12 kelimeyi geçmemelidir. Türkçe başlık 12 punto ve harflerin tamamı büyük olacak şekilde yazılmalıdır. İngilizce başlıkta kelimelerin ilk harfleri büyük, harf yazı boyutu 12 punto, yazı tipi stili koyu ve başlıktan önce 18nk paragraf aralığı olmalıdır. İngilizce başlıktan sonra 12nk paragraf aralığı bırakılarak Türkçe başlık yazılmalıdır.
2.3. Yazar Adları ve Adresleri
Yazar isimleri ana başlıktan sonra; kendisinden önce ve sonra 24nk’lik paragraf aralığı bırakılarak sağa hizalanmış şekilde yazılmalıdır. Eğer birden fazla yazar sahip bir makaleyse yazar isimleri arası 6nk paragraf aralığı bırakılmalıdır. Yazar ismi; 10 punto, yazı tipi sitili koyu ve ismin baş harfleri ile soy ismin harflerinin tamamı büyük olacak şekilde yazılmalıdır.
Yazar adları, unvanları, kurumları, adresleri, e-posta adresleri ve ORCID bilgileri dipnot olarak birinci sayfada yer almalıdır. Şablondaki biçimlendirmeye dikkat edilmelidir.
2.4. Öz
Türkçe ve İngilizce öz (anahtar kelimeler eklenerek) yapılmalıdır. 150 kelimeyi geçmemeli, yazının tümünü en kısa ve öz (özellikle çalışmanın amacını, araştırma yöntemini ve sonucunu) yansıtacak nitelikte olmalıdır. Tek paragraf ve iki yana yaslı olmalıdır. Calibri, 9 punto, tek satır aralığında olmalıdır. Özün altında çalışmanın bütünlüğünü yansıtacak anahtar kelimeler verilmelidir. Anahtar kelimelerin birincisinin ilk harfi büyük diğerleri küçük harfle yazılmalı (özel isimler ve büyük harfli kısaltmalar hariç), kavramlar özelden genele doğru sıralanmalıdır. Anahtar kelime sayısı 4–6 kelime olmalı, kelimelerin sonunda noktalı virgül kullanılmalıdır. Türkçe öz ile eş özelliklere sahip İngilizce (kısa) abstract de ilk sayfaya eklenmelidir. Bu şartlar uygulandığında öz ve abstract birinci sayfaya sığmaktadır.
2.5. Alt Başlıklar
Metin içindeki alt başlıkların yazımında aşağıdaki kurallara uyulmalıdır:
· Birinci düzey alt başlıklar 11 punto, tüm harfleri büyük ve kalın olmalı (Giriş, Yöntem, Bulgular vb.),
· İkinci düzey başlıklar 11 punto, kelimelerin baş harfleri büyük ve kalın yazılmalı,
· Üçüncü düzey başlıklar 10 punto, kelimelerin ilk harfleri büyük ve kalın yazılmalı,
· Dördüncü düzey başlıklar 10 punto, kelimelerin ilk harfleri büyük ve italik yazılmalı,
· Alt başlıklarda ile, ve, de ve mi gibi ekler kullanılırsa bu ekler her zaman küçük harfle yazılmalıdır.
2.6. Ana Metin
Araştırma metnin tamamı “Calibri” yazı tipinde; 10 puntoluk yazı tipi boyutuyla yazılmalıdır. Paragraf başlarında “tab” ve paragraf aralarında “enter” tuşu kullanılmamalıdır. Nokta ve virgül gibi noktalama işaretlerinden sonra 1 karakterlik boşluk bırakılmalıdır. Satır aralığı değeri tüm metin genelinde 1; yani tek olmalıdır. Paragraflar arasında da 6 nk’lık paragraf aralığı bulunması gerekmektedir.
2.7. Şekiller
Metinde yer alan harita ve grafikler “Şekil” olarak adlandırılmalıdır. Şekiller; küçültmede ve basımda sorun yaratmayacak çözünürlükte, düzgün ve yeterli çizgi kalınlığı tercih edilerek çizilmelidir. “1”den başlamak üzere her şekil ayrı ayrı numaralandırılmalı ve her şeklin altına başlığı yazılmalıdır. Şekillerden önce ve sonra 12nk paragraf aralığı bırakılmalıdır. Şekillerin yazı boyutu 9 punto ve ortalanmış olmalıdır. Metin içinde şekil ifadeleri Tablo 1: biçiminde kullanılır. Şekillere metin içinde atıf yapılmalıdır.
2.8. Fotoğraflar
Yüksek çözünürlüklü (300 dpi), parlak ve net olmalıdır. Ayrıca şekiller için verilen yazım stili kurallarına uyulmalıdır. Metin içindeki yerlerine yerleştirilmiş olarak gönderilmelidir. Metin içinde fotoğraf ifadeleri Fotoğraf 1 biçiminde kullanılır. Foto şeklinde yazılmaz.
2.9. Tablolar
Şekiller gibi “1”den başlayarak ayrı ayrı numaralandırılmalıdır. Tabloya ait yazıların boyutu 8 punto olmalıdır. Tablonun başlığı 9 punto olmalı, (tablonun en üstüne, ortalanmış, kelimelerin ilk harfleri büyük olmalı) ve kaynakçası (eğer varsa tablonun en alt satırına, sola dayalı) tablo içerisine 7 punto ve italik olarak yazılmalıdır. Tablonun tasarımı tablo kılavuzu olmalı, kenarlık yok ve dış kenarlıklar olacak şekilde ayarlanmalı, tablonun satır yüksekliği 0,4cm olmalı ve tabloların boyutu sayfa yazım boyutunu geçmemelidir. Tablolara numaraları ile birlikte metin içinde atıf yapılmalıdır. Tablo ile metin arasında (önce ve sonra) 12nk paragraf aralığı bırakılmalıdır.
2.10. Vurgu, Dipnotlar ve Madde Sıralamaları
Eğer vurgu yapılmak isteniyorsa; italik ve 9 punto olarak yazılmalıdır. Metin içinde bold yani kalın biçimli yazılmış kelime kullanılmaz.
Dipnotlar sadece açıklamalar için kullanılmalı ve sayfanın altında numaralandırılarak verilmelidir. Dipnot eklemek gerektiğinde rakam kullanılmalıdır. Dipnotlar 8 punto, üstten ve alttan 3nk paragraf aralığı bırakılarak yazılmalıdır.
Madde sıralamalarında, 1, 2, 3 gibi rakamlar yerine • şeklinde madde işaretleri tercih edilmelidir.
2.11. İngilizce Genişletilmiş Özet
Aday makalenin hakemler ve editörler tarafından kabul edilmesinden sonra, İngilizce genişletilmiş özeti hazırlamanızı tavsiye ediyoruz.
İngilizce genişletilmiş özet, kesinlikle profesyonel yardım alınarak yapılmalıdır. Aksi takdirde tüm aşamaları tamamlamış olsanız bile makaleniz kabul edilmeyecektir.
İngilizce genişletilmiş özet, en az 1500 kelime olmalı ve yazının genel olarak tüm bölümlerini (Giriş, Yöntem, Bulgular ve Sonuç) kapsamalıdır. Bu bölümler, metin içinde ayrı ayrı başlıklar altında sunulmalıdır. Türkçe yazına ait metin içinde yapılan atıfların mümkün olduğunca tümü, İngilizce genişletilmiş özette de kullanılmalıdır.
2.12. Metin İçinde Kaynak Verme
Metin içinde kaynak vermede aşağıdaki kurallara uyulmalı ve verilen örnekler esas alınmalıdır. Kesinlikle dipnot şeklinde kaynak gösterilmemelidir.
a. Metin içinde tek yazarlı kaynaklara atıf yapılırken aşağıdaki örnekte olduğu gibi araştırıcının soyadı, eserin yayım tarihi yay ayraç içinde verilmelidir:
(Özey, 2012) veya Özey (2012) veya Özey’in (2012) çalışmasına göre
b. Metin içinde iki yazarlı kaynaklara atıf yapılırken aşağıdaki örnekte olduğu gibi araştırıcıların soyadı arasına “ve” yazılmalı, eserin yayımlanma tarihi verilmelidir:
(Doğanay & Zaman, 2013) veya Doğanay & Zaman (2013)
c. Birden çok kaynağın söz konusu olduğu durumlarda kaynakların aralarına noktalı virgül (;) konulmalı ve alfabetik olarak aşağıdaki gibi yazılmalıdır:
(Golledge & Battersby, 2008; Özey, 2012: 85-86; Yıldırım & Şimşek, 2011: 35)
d. Metin içinde üç ve daha fazla yazarlı yayınlara değinilirken aşağıdaki gibi ilk yazarın adı belirtilmeli, diğerleri için “vd.” ifadesi kullanılmalıdır. Ancak kaynaklar dizininde bütün yazarların isimleri yer almalıdır:
(Golledge vd., 2008) veya Golledge vd. (2008)
e. Ulaşılamayan bir yayına metin içinde değinilirken bu kaynakla birlikte alıntının yapıldığı kaynak da aşağıdaki gibi belirtilmelidir. Kaynakçada sadece “aktaran” bilgisi yer almalıdır:
Tozlu (2006) (aktaran Yazıcı, 2015)
f. Kurum ve kuruluşlara ait çalışmalar aşağıdaki şekilde belirtilmelidir.
Millî Eğitim Bakanlığı (2018) veya (Millî Eğitim Bakanlığı, 2018)
g. Doğrudan alıntılar “.” tırnak işareti içerisinde 9 punto ile yazılmalıdır.
2.13. Katkı Belirtme
Yazarın dışında makaleye katkısı bulunanlar varsa yazının sonunda bu isimler ayrıca belirtilmelidir.
Bir araştırma kurumu veya kuruluşu tarafından desteklenen çalışmalarda desteği sağlayan kuruluşun adı, projenin ismi, (varsa) tarih, sayı ve numarası verilmelidir.
2.14. Kaynakça Öğelerinin APA7’ye Göre Yazım Kuralları
Atıf ve kaynakça öğeleri, kesinlikle Endnote, Mendeley, Zotero gibi referans yönetici yazılımlar tarafından yapılmalı ve “American Psychological Association 7th Edition” stili uygulanmalıdır. Aksi takdirde makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır.
SIRALAMA Eserler, yazarların soyadına göre alfabetik olarak sıralanır. Aynı yazara ait eserler en eski tarihten yeniye doğru sıralanır. Aynı yazarın aynı tarihli eserleri için, tarih sonuna “a, b, c,…” harfleri getirilerek yerleştirilir: Ünlü, M. (2014a) Ünlü, M. (2014b) Yazarı belli olmayan eserlerde, eser adı yazarın ismi yerine koyulur.
|
KİTAP Tek Yazarlı Kitap Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, mixed methods approaches. Los Angles, CA: Sage. Çok Yazarlı Kitap Kimerling, A. J., Buckley, A. R., Muehrcke, P. C., & Muehrcke, J. O. (2012). Map use: Reading analysis interpretation. (7th ed.). New York: Esri Press. Türkçe Kitap İçinden Bölüm Köse, E. (2007). Öğretimde ölçme ve değerlendirmenin planlaması. E. Karip (Ed.), Ölçme ve değerlendirme içinde (s. 123-152). Ankara: Pegem Akademi. Kitap İçinden Bölüm Dillard, J. P. (2020). Currents in the study of persuasion. In M. B. Oliver, A. A. Raney, & J. Bryant (Eds.), Media effects: Advances in theory and research (4th ed., pp. 115–129). Routledge. Çeviri Kitap Kuhn, T. S. (2014). Bilimsel devrimlerin yapısı. (Çev: N. Kuyaş). (9. Baskı). İstanbul: Kırmızı Yayınları.
|
MAKALE Argles, T. (2017). Teaching practical science online using GIS: A cautionary tale of coping strategies. Journal of Geography in Higher Education, 41(3), 341–352. https://doi.org/10.1080/03098265.2017.1315531 Grady, J. S., Her, M., Moreno, G., Perez, C., & Yelinek, J. (2019). Emotions in storybooks: A comparison of storybooks that represent ethnic and racial groups in the United States. Psychology of Popular Media Culture, 8(3), 207–217. https://doi.org/10.1037/ppm0000185 Gazete Makalesi Akyol, T. (2014, 28 Mart). Ülke güvenliği. Hürriyet Gazetesi, s.6. Schulman, M. (2019, September 9). Superfans: A love story. The New Yorker. Retrieved from https://www.newyorker.com/magazine
|
Rapor Meteoroloji Genel Müdürlüğü. (2021). 2021 yılı mayıs ayı alansal yağış raporu. Retrieved from https://www.mgm.gov.tr/veridegerlendirme/yagis-raporu.aspx?b=a#sfB
National Cancer Institute (2019). Taking time: Support for people with cancer (NIH Publication No. 18-2059). U.S. Department of Health and Human Services, National Institutes of Health. Retrieved from https://www.cancer.gov/publications/patient-education/takingtime.pdf
|
TEZ Türkçe Tez Kudal, S. (2009). Hava kirliliğinin çevresel ve mekânsal modellenmesi, analizi ve tematik haritalarla görselleştirilmesi. (Yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul). İngilizce Tez Eloff, J. J. (2014). Evaluating efficiency of transportation infrastructure: effects and implications for the spatial economy. (Doctoral dissertation, The University of Toledo). Retrieved from https://etd.ohiolink.edu/pg_1?0
|
KONGRE SUNUMU Levent, F. (2012, Ağustos). Güney Kore’nin PISA’daki başarısının nedenleri. 21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuştur. İstanbul, Türkiye. Evans, A. C., Jr., Garbarino, J., Bocanegra, E., Kinscherff, R. T., & Márquez-Greene, N. (2019, August 8–11). Gun violence: An event on the power of community [Conference presentation]. APA 2019 Convention, Chicago, IL, United States. Welch, K. (2015, June). Crowd management in discussion boards: Changing functions to maximize learning. Paper presented at CSCLCROWD2015 Conference, Gothenburg. Retrieved from https://csclcrowd2015.files.wordpress.com/2015/04/csclcrowd2015_submission_7.pdf
|
KONFERANS BİLDİRİ METNİ Duckworth, A. L., Quirk, A., Gallop, R., Hoyle, R. H., Kelly, D. R., & Matthews, M. D. (2019). Cognitive and noncognitive predictors of success. Proceedings of the National Academy of Sciences, USA, 116(47), 23499–23504. https://doi.org/10.1073/pnas.1910510116
|
ELEKTRONİK KAYNAKLAR MEB, (2016). Öğretim programları, 16 Mayıs 2022 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72, adresinden edinilmiştir. Jessamine (2019). Team debate format. Retrieved 16 July 2022 from: http://www.jessamine.k12.ky.us/userfiles/339/Classes/2291/Team%20Debate%20Format.d
|
2.15. Ekler
Varsa çalışmada yer alan ek bilgi, plan, tablo, şekil, grafik ve resimler kaynakçadan sonra yeni bir sayfada verilmelidir. Her bir ek ayrı ayrı başlıklandırılmalıdır (Ek 1., Ek 2. gibi). Başlıklar ana başlık şeklinde, bilgiler ise ana metinle aynı şekilde verilmelidir.
3. MAKALELERİN GÖNDERİLMESİ
IGGE dergisi; her şeyden önce bilime ve bilimsel yayın etiğine uygun şekilde, coğrafya ve coğrafya eğtiimi camiasına katkıda bulunabilecek nitelikli çalışmaları, alanında uzman hakemlerin denetimleriyle yayımlama hedefindedir. Objektif ve kör hakemlik sistemine uygun bir değerlendirme ve yayın süreci önemsenmektedir. Bu nedenle yazarların bütün süreci DergiPark sistemi üzerinden yürütmesi ve takip etmesi gerekmektedir. Dergi ile ilgili görevlilerin kişisel e-postalarına veya derginin e-postalarına gönderilen yazılar kör hakemlik sistemine uygun olmadığı için değerlendirmeye alınmaz.
Makale göndermek için aşağıdaki dosya ve belgeler eksiksiz olarak sisteme yüklenmelidir:
İstenen Belgeler
1. Makalenin yazar isimsiz tam metni (Word dosyası formatında) (MAKALE DOSYALARI SİSTEME YÜKLENİRKEN İSİMSİZ DOSYA "TAM METİN" OLARAK YÜKLENECEK)
2. Makalenin yazar isimli tam metni (Word dosyası formatında)
4. Etik Kurul İzin Belgesi (Etik Kurul İzni gerekmiyorsa gerekçesini bildiren açıklama dosyası)
Makale gönderen yazarlar, IGGE dergisi yayın ilkelerinde belirtilen tüm şartları kabul etmiş sayılır.
ÖNEMLİ YAYIN İLKELERİ
- Araştırma makalesi kategorisindeki tipik bir aday makale, 6.000 ila 9.000 kelime (Genişletilmiş İngilizce özet, tablo, fotoğraf, şekiller ve kaynakça dâhil) içermelidir.
- Ocak sayısı için son makale gönderme tarihi 01 Ekim; Mayıs sayısı için son makale gönderme tarihi 01 Şubat; Eylül sayısı için son makale gönderme tarihi ise 01 Haziran'dır.
- Bir sayıda bir yazarın en fazla bir makalesi yayınlanabilir.
- Bir yazarın son sayıda makalesi varsa, bir sonraki sayı için makalesi değerlendirmeye alınmaz.
- Dergiye gönderilen Türkçe yazınların İngilizce geniş özeti, hakem değerlendirmesi sonucuna bağlı olarak yazarlardan talep edilir.